
Algemene leveringsvoorwaarden
De algemene leveringsvoorwaarden zijn de kleine lettertjes bij de afspraken die je hebt gemaakt bij de start van je behandeling bij Argo GGZ. Er staat niet zozeer in welke zorg je nodig hebt, maar wel waar Argo GGZ en jij je aan moeten houden tijdens de behandelperiode. Hieronder lichten we de belangrijkste afspraken kort toe.
Familie en naastbetrokkene(n)
Wij vinden het vaak belangrijk om je familie of andere belangrijke naasten bij je behandeling te betrekken. Dit doen we echter alleen in overleg met jou, en met jouw toestemming. Je familie en naastbetrokkenen hebben recht op overleg met de zorgverlener over de zorg die je krijgt. Maar alleen als jij dat ook wilt. Het kan zijn dat je er bezwaar tegen hebt dat je behandelaar met je familie overlegt. Dan spreken we met je af hoe het contact met familie of anderen wel verloopt.
Duidelijke informatie
Het is belangrijk dat je van ons alle informatie krijgt die nodig is om goed te kunnen besluiten wat voor zorg je wilt hebben. Je hebt recht op duidelijke informatie.
Toestemming en begin van de zorg
Je hulpverlener kan pas zorg verlenen als je het eens bent over de aangeboden zorg. Dit wordt vastgelegd in een behandelplan. In het plan staat wat er behandeld wordt, met welke doelen, door wie en op welke manier. In de praktijk bespreekt de hulpverlener met jou wat er gaat gebeuren om daarna de behandeling te starten. Tenzij je het daar niet mee eens bent. Geef dat dan duidelijk aan.
Behandeldossier
Je hulpverlener legt alles wat voor jou van belang is bij de behandeling, vast in een digitaal dossier. Dit dossier kun je op verzoek altijd inzien.
Verantwoorde zorg en veiligheid
Argo GGZ verleent goede kwaliteit van zorg. In de leveringsvoorwaarden staat wat daarmee wordt bedoeld. Als je bij ons in zorg komt, mag je rekenen op deskundige hulp in een veilige omgeving. We combineren wetenschappelijke kennis met onze ervaring om zorg te bieden die past bij jouw situatie, gebaseerd is op wat werkt en op een respectvolle en veilige manier wordt uitgevoerd. We gaan zorgvuldig om met jouw gegevens en leggen afspraken duidelijk vast. Je krijgt uitleg over je behandeling en we luisteren naar je vragen of twijfels. Gaat er iets mis? Dan bespreken we dit open en leren we ervan, zodat we samen verder kunnen. Wil je hier meer over weten? Bekijk dan onze leveringsvoorwaarden.
Argo GGZ moet zorgen voor veiligheid, goede hygiëne en dergelijke. Er is altijd iemand aanwezig met een BHV-certificaat. Onze bedrijfshulpverleners zijn getraind om snel en veilig te handelen bij noodgevallen, zoals ongevallen, brand of ontruiming. Zo zorgen we ook in onverwachte situaties voor jouw veiligheid.
Afspraken
Goede informatie over een afspraak is belangrijk. Argo GGZ houdt zoveel mogelijk rekening met je wensen. Als je niet kunt komen, moet je dat uiterlijk 24 uur van tevoren doorgeven. Anders brengen wij hiervoor kosten in rekening.
Verplichtingen van de cliënt
Niet alleen Argo GGZ heeft verplichtingen, maar jij als cliënt ook. Je moet je legitimeren en aangeven bij wie je bent verzekerd. Daarnaast geef je door wie wij in geval van bijvoorbeeld nood kunnen benaderen. Als je een voorkeur hebt voor een bepaalde behandelaar, mag je dat melden. Je bent verplicht alle voor de behandeling noodzakelijk informatie over jezelf te geven. Het is mogelijk dat je op een wachtlijst komt. Als je je in de tussentijd dan door een andere zorginstelling laat helpen, moet je dat doorgeven. Je dient je tot slot aan onze huisregels te houden en aan veiligheidsvoorschriften.
Einde overeenkomst en nazorg
De overeenkomst over de behandeling eindigt als je de overeenkomst opzegt, of als Argo GGZ dat doet. Voor ons gelden daarbij bijzondere regels. Zo mogen wij dat alleen doen als de verzekeraar de behandeling niet meer financiert. Wij mogen de overeenkomst ook ontbinden, als je je niet aan de afspraken houdt en wij je daarop herhaaldelijk hebben aangesproken.