
Als je niet tevreden bent
Wij proberen met de zorg die wij verlenen, zo veel mogelijk aan je verwachtingen en wensen te voldoen. Toch kan het voorkomen dat je teleurgesteld bent in de manier waarop we ons werk doen. Wij hopen dat je dit zo snel mogelijk aan ons laat weten.
Als je een klacht hebt, neem dan contact met je behandelaar. Aangeven dat je niet tevreden bent met je behandeling, is de eerste stap om tot een oplossing te komen. Het kan jezelf verder helpen en leert ons om je beter van dienst te zijn. Je mag verwachten dat je behandelaar de tijd neemt om naar je te luisteren. Want luisteren is vaak de weg naar de oplossing. Het kan de lucht klaren. Mocht het gesprek met je behandelaar niet tot een oplossing leiden, dan kun je je wenden tot de algemeen directeur, dhr. L. Teunissen. Dat kan telefonisch, schriftelijk of via l.teunissen@argoggz.nl.
Kom je er nog niet uit, dan heb je recht op bemiddeling van een onpartijdige klachtenfunctionaris die je door je zorgaanbieder krijgt aangeboden. Deze klachtenfunctionaris is deskundig en handelt onafhankelijk. Je kunt deze functionaris bereiken via telefoonnummer 06 48 44 55 38. De functionaris is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag, van 09.00 uur tot 17.00 uur, of via bemiddeling@quasir.nl.Â
Mocht ook dit niet tot oplossing komen, dan kun je je wenden tot een erkende geschilleninstantie. Argo GGZ is aangesloten bij Stichting Zorggeschil, waar je je geschil kunt melden. Een geschil wordt pas in behandeling genomen, nadat je de klacht eerst hebt gemeld bij ons en ons de gelegenheid hebt gegeven binnen zes weken met een passende oplossing te komen.
Misschien wil je helemaal geen klacht indienen, maar juist zeggen dat je heel erg blij of tevreden bent en wil je ons een compliment geven. Ook dat horen wij ook graag. Je mening, klacht, compliment is voor ons aanleiding om na te gaan of wij de kwaliteit van onze zorg kunnen verbeteren. Wij leren graag!
Argo GGZ is verbonden aan een expertisecentrum op het gebied van klachtenmanagement, calamiteitenonderzoek, geschillen en cliëntentevredenheid om onze zorg voortdurend te verbeteren.