Kleinschalig, persoonlijk, geen wachtlijst.
Wij helpen je direct.

Aanmelden ma t/m vr van 9.00-12.00 uur
en van 13.00-17.00 uur

Argo GGZ doet er alles aan om de zorg zo goed en veilig mogelijk te laten verlopen!

Geplaatst op zondag 15 maart 2020

 In heel Nederland zijn extra maatregelen nodig om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Argo GGZ volgt hierbij de adviezen  zoals gegeven door het RIVM. Met in achtneming van deze adviezen zijn er maatregelen ten aanzien van onze behandelingen. Dat betekent dat we cliënten wel  spreken maar niet meer bij voorkeur op onze locatie. Behandelaren maken gebruik van ICT middelen en/of telefoon om te behandelen.

Het geeft ons een uitdaging om goede en verantwoorde zorg te blijven bieden. Argo GGZ zet zich in om te zoeken naar mogelijkheden. Wij realiseren ons dat dit van alle betrokken partijen veel vraagt. Intakes en behandelingen vinden plaatst via bellen en beeldbellen. 

  • Ik heb een afspraak bij Argo GGZ; gaat de afspraak gewoon door?

De afspraken gaan door, maar alle afspraken zullen worden vervangen door een telefonische afspraak, dan wel beeldbellen. U zult persoonlijk worden benaderd door uw behandelaar of de secretaresse van Argo GGZ.

Indien uw afspraak door moet  gaan en indien u geen klachten heeft als koorts, neusverkoudheid, hoesten of recent opgetreden kortademigheid, kunt u gezien worden, maar pas nadat u telefonisch overleg heeft gehad met uw behandelaar.

  • Ik heb een verwijzing van mijn huisarts en zou graag een eerste afspraak willen maken met een hulpverlener.

Ook als u geen klachten heeft van koorts, neusverkoudheid, hoesten of recent opgetreden kortademigheid, vragen wij u om niet langs te komen, maar telefonisch contact met ons op te nemen. Wij maken graag een telefonische afspraak bij een hulpverlener.

  • Moet ik mij laten testen op het coronavirus, zodat de afspraak wel door kan gaan?

Dat is niet nodig. Alle afspraken verlopen zoveel mogelijk telefonisch.

  • Mijn voorgeschreven medicatie is op. Wat nu?

Neem contact op met het secretariaat. Op  kantoortijden zijn we gewoon bereikbaar.

  • Mijn hulpverlener bezoekt mij thuis. Gaat dat wel door?

Ook thuisbegeleiding zal zoveel mogelijk vervangen worden door telefonisch contact (bij voorkeur beeldbellen).

  • Gaat de afspraak voor PMT wel door?

Ja, ook PMT heeft een online aanbod. Zij nemen telefonisch contact met u op. 

  • Ik volg een behandeling op de deeltijd. Gaat dat wel door?

De deeltijdbehandeling blijft wel open, maar is beperkt beschikbaar. Wat de gevolgen zijn voor jouw behandeling zal je begeleider persoonlijk telefonisch met je bespreken.

  • Is Argo GGZ dicht?

Nee, Argo GGZ is open en we zijn ook gewoon telefonisch bereikbaar. Alle zorg zal alleen anders worden aangeboden.

In geval van ongerustheid, spoed of grote zorg zijn wij uiteraard bereikbaar tijdens kantooruren 088 – 588 02 00 .